Benvenuti da Idea R | Vicenza - Romano di Lombardia (Bergamo)
Passa alla visualizzazione per i dispositivi mobili

      Idea R - Ce l'hai una vera strategia web? Tecnologie della Persuasione

Blog

Prendere uno smanettone del software degli anni 80, aggiungere un graphic designer di nuova generazione e allungare il tutto con uno studioso di strategie di marketing. Agitare energicamente e si ottiene il blog Idea R.

Change language... English

Google Tag Manager: stop sinking into scripts

Pubblicato il 10/3/2012
Categorie: Strategie Digitali

Questo articolo è disponibile anche in italiano.

Here it is! The nightmare of managing all your Google scripts/tags is over.
Do you have to spread over thousands of pages your AdWords conversion tags, Analytics goal tags, campaign tracking scripts, etc.?
You know what I'm talking about: injecting code, conditional JavaScript, custom tags in many different pages is really error prone, but here comes the solution from Google: Google Tag Manager.
Using the free Google Tag Manager tool, you have just to put ONE tag into each page, the SAME tag for every page.
Next you can handle all your tags with the centralized Google tool, your pages will pick them up from Google servers; yes, no more updates to your pages.
Take a look at the introductory video.

Sei il lettore numero 10,440.

Commenti

Articolo precedente

Articolo precedente

La trappola del pay-per-lead nel web marketing

Articolo successivo

Tutorial: scritte grunge con Adobe Illustator

Articolo successivo

Torna all'inizio